להיות מרצה מבוקש – הדרכה למרצים שרוצים להיות מבוקשים
החלום של כל מרצה הוא לשבת בבית ולקבל עוד ועוד הזמנות להרצאות, שהמיילים לא יפסיקו להגיע, שהטלפון לא יפסיק לצלצל, כשעל הקו מנהלת תרבות או הדרכה או משאבי אנוש, שמזמינה הרצאה בחברה או בארגון שלה, או באירוע עסקי או פרטי כזה או אחר.
זה בהחלט קורה כאשר… אנחנו מרצים מבוקשים, אבל מי הם המרצים המבוקשים ואיך הופכים להיות מרצה מבוקש?
בעיקרון אפשר לחלק לשני סוגים:
1. אדם מפורסם, "סלב" מוכר, למשל בזכות תפקידים בכירים שמילא, בגלל אירועים מפורסמים שבהם היה מעורב, כזה שדמותו מוכרת לרוב הציבור מהטלוויזיה או מאמצעי תקשורת אחרים והוא מוזמן להרצות בעיקר בזכות היותו מפורסם.
2. מרצה בעל ותק רב, שמאחוריו קילומטראז' של הרבה הרצאות מוצלחות, שיש לו ממליצים רבים ששמעו אותו וששמו הולך לפניו כמרצה מרתק, מעניין, סוחף, בעל חוש הומור ובקיצור – ככזה שכדאי להזמין אותו להרצאה.
על הסוג הראשון אין מה להכביר מילים. אדם מפורסם, לתקופה קצרה או לשנים ארוכות, יכול להיות מוזמן להרצות רק בזכות פרסומו, אפילו בלי קשר לאיכות הרצאתו. אנשים אוהבים לרוץ לספר לחברה – "הייתי אתמול בהרצאה של זה וזה מהטלוויזיה" ואם הם גם זכו להחליף אתו כמה מילים וללחוץ את ידו בסוף ההרצאה, הם בכלל בעננים.
איך הייתה ההרצאה? קצת פחות חשוב.
הסוג השני, מי שאינו מוכר, לא יכול לנחות ישר שם, צריך לעשות עבודה, חייבים לעבור דרך לפני שהופכים להיות מרצה מבוקש, כזה שהיומן שלו מלא קדימה בהרצאות רבות.
איך ההרצאה שלהם? הרצאה טובה זה לא מספיק, היא צריכה להיות מצויינת.
אני בעצמי שילוב של שני הסוגים האלה.
אמנם אינני סלב כזה שמופיע יום יום בטלוויזיה ואינני "אושיית רשת" עם עשרות או מאות אלפי עוקבים, אך כתבתי שני ספרים שהיו רבי מכר והתפרסמו בהוצאה מכובדת ("ידיעות אחרונות"), התראיינתי אין ספור פעמים בעיתונים, ברדיו ובטלוויזיה, השתתפתי בשבתות תרבות, פסטיבלי מספרי סיפורים ועוד, אך מצד שני עבדתי קשה לשם חדירה לשוק המרצים הרותח והצפוף ועדיין אני מתחזק ערוצי שיווק שונים, כמו למשל נטוורקינג, רשתות חברתיות וכו'.
אגב, ערוץ השיווק המרכזי של ההרצאות שלי כיום, הוא… ההרצאות עצמן, כשמאות אלפי אנשים שכבר שמעו אותי הולכים לספר ולהמליץ עליי לחבריהם…
באופן אישי כבר שנים לא מעטות אני לא יוזם פניות ישירות אל מזמיני הרצאות, לא משתמש בשיטות השיווק הקלאסיות של פעם, כלומר לא מתקשר ולא שולח מיילים ובכל זאת היומן שלי מלא חודשים רבים ואף שנים קדימה, כשהמזמינים הם שמתקשרים אליי, אבל… זה לא היה ככה מההתחלה, שהייתה לפני למעלה מ-20 שנה.
ההתחלה הייתה קשה כמו לכולם, לפני שהפכתי להיות מרצה מבוקש כזה שמאחורין למעלה מ-8000 הרצאות ועדיין ממשיך להרצות כל יום, לעיתים גם פעמיים שלוש ביום.
הזיכרון איך דפקתי על דלתות רבות ונעניתי בשלילה (לפעמים גם את הראש בקיר) והמחשבה על כך שהלוואי שהיה לי אז מישהו כמוני, שיכול היה לספר לי איך זה עובד ולעזור לי, לקחת אותי יד ביד, לקצר תהליכי לימוד ולחסוך לי המון "דם, יזע ודמעות", הביאה אותי לעשות את מה שאני עושה כיום למודרכי ההרצאות שלי, מלמד איך אפשר להיות מרצה מצליח ומבוקש.
איך להיות מרצה מצליח ומבוקש?
רוצים לדעת איך אני מלמד לעשות את זה?
אתם מוזמנים לחזור לדף הראשי של הדרכת מרצים ותוכלו לקרוא פרטים על הדרך שבה אני מדריך ומאמן גם מרצים בתחילת הדרך וגם מרצים שיש להם כבר הרצאה, אבל רוצים לשדרג אותה, להרצות יותר ובפני יותר קהל.
בכל מקרה אשמח לשוחח ואתם מוזמנים לכתוב לי ונתאם.
אפשר לפנות בהקלקה כאן דרך האתר או פשוט לכתוב בוואטסאפ 050-7950410
להתראות בשמחות, בהרצאות ובהדרכות
צביקה קרוכמל – מרצה ומספר סיפורים, מדריך ומאמן מרצים
אפרופו החלום של רבים להיות מרצה מבוקש, לפני כמעט עשור העברתי יחד עם קולגה יקרה, טלי פיירשטיין, המומחית לפרזנטציה אפקטיבית ומאמנת להופעה מול קהל, סדנת מרצים בעלת שם שממחיש את המקום שבו חלק ניכר מהמרצים מרגישים שהם נמצאים ואת המקום שאליו הם שואפים להגיע – "ממרצה שאוכל קש למרצה מבוקש".
טלי ואני העברנו יחד 4 סדנאות כאלה, בהן השתתפו כ-150 מרצים. בסרטון הקצר ניתן לשמוע המלצות של כמה ממשתתפי הסדנה.
מרצה | הרצאות לחוגי בית | סרטוני הרצאות | סיפורי חקירות | ימי הולדת למבוגרים | הופעות בתקשורת | רשימת מרצים מומלצים